Ordu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

ORDU TURİZM ÇALIŞTAYI TAMAMLANDI (10.10.2025)

5. Gün: 10 Ekim 2025 Cuma Tema: Gastronomi ve Kültürel Miras

Ordu Turizm Çalıştay’ının beşinci ve son gününde; ‘’Gastronomi ve Kültürel Miras’’ temasıyla, İl Kültür ve Turizm Müdürümüz Sn. Uğur TOPARLAK Başkanlığında, Ordu Üniversitesi Turizm Fakültesi Doç. Dr. Mehmet KABACIK Moderatörlüğü’nde ilgili kurum kuruluş ve sektör temsilcilerinin katılımıyla Ordu Ticaret ve Sanayi Odası toplantı salonunda tamamlandı.

Tartışılan Konular: - Bir bölgeyi gastronomi turizmi açısından öne çıkaran, diğerlerinden farklı kılan temel unsurlar sizce nelerdir? (Örneğin; yerel ürünler, yemek hikayeleri, festival ve etkinlikler vb.) - Bölgesel gastronomi turizmini geliştirmek için hangi paydaşlarla (şefler, çiftçiler, tur operatörleri, yerel yönetimler vb.) işbirliği yapılmalıdır? - Yemek atölyeleri veya yerel pazarları ziyaret gibi katılımcı aktivitelerin gastronomi turizmindeki rolü sizce nedir ve neden bu kadar popülerdir? - Unutulmaz bir gastronomi turu deneyimi yaratmak için hangi bileşenler bir araya gelmelidir? (Örneğin; tadım etkinlikleri, yemek atölyeleri, tarladan sofraya turlar vb.) - Sürdürülebilir gastronomi turizmi, yerel üreticilere ve küçük işletmelere nasıl doğrudan katkı sağlayabilir? Bu katkıyı artırmak için neler yapılabilir? - Gastronomi turizmi, bir bölgenin kültürel ve çevresel değerlerine zarar vermeden nasıl yönetilebilir? Eko-gastronomi kavramını bu bağlamda nasıl değerlendirirsiniz? - Gastronomi turizminin faydalarını yerel halka yaymak ve onları sürece dahil etmek için ne gibi sosyal sorumluluk projeleri geliştirilebilir? - Bir bölgenin gastronomik hikayesini en etkili şekilde nasıl anlatabiliriz? Bu hikayeyi pazarlama materyallerine (web sitesi, broşür, sosyal medya) nasıl yansıtırız? - Bir destinasyonun gastronomi markasını oluştururken, otantiklik ve yenilikçilik arasında nasıl bir denge kurulmalıdır? - Hedef kitlemize ulaşmak için hangi dijital pazarlama stratejileri (örneğin; yemek bloggerları, influencer işbirlikleri) en etkili sonucu verir? - Ordu’nun Gastronomik Ürünleri içerisinde hangi ürünler daha çok ön plana çıkarılmalı - Ordu’nun somut olmayan kültürel miras ürünleri hangileridir, - Ordu’nun somut kültürel miras ürünleri hangileridir - Ordunun somut ve somut olamayan kültürel miras ürünleri içerisinde hangi ürünler daha çok ön plana çıkarılmalıdır. - Bir destinasyonu kültürel miras turizmi için cazip ve sürdürülebilir kılan temel faktörler sizce nelerdir? - Somut olmayan kültürel miras (geleneksel el sanatları, hikayeler, festivaller vb.) turizm deneyimine nasıl entegre edilebilir? - Artan turist sayısı, kültürel miras alanları üzerinde ne gibi olumsuz etkiler yaratabilir? Bu etkileri önlemek için hangi stratejiler uygulanmalıdır? - Yerel halkı kültürel miras turizmi sürecine dahil etmenin ve onların fayda sağlamasının yolları nelerdir? Kültürün "metalaşmasını" nasıl engelleyebiliriz? - Bir kültürel miras alanının yönetiminde, koruma ve turizm hedefleri arasında nasıl bir denge kurulabilir? - Unutulmaz ve otantik bir kültürel miras turizmi deneyimi yaratmak için hangi bileşenler bir araya gelmelidir? - Bir kültürün veya mirasın hikayesini ziyaretçilere en etkili şekilde anlatmak için hangi yöntemler kullanılabilir? (Örneğin; hikaye anlatıcılığı, canlandırma, interaktif sergiler vb.) - Kültürel miras turizmi için en uygun pazarlama kanalları nelerdir? Sosyal medya bu alanda nasıl bir rol oynamalıdır? - Farklı hedef kitlelere (gençler, araştırmacılar, aileler) ulaşmak için farklı pazarlama stratejileri nasıl oluşturulabilir? - Kültürel miras turizminde marka kimliği oluştururken, bir destinasyonun benzersiz hikayesi nasıl öne çıkarılabilir?

Katılımcı Kurum/Kuruluşlar: - Ordu Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü - Ordu Üniversitesi El Sanatları Programı - Ordu Üniversitesi Aşçılık Programı - İl Milli Eğitim Müdürlüğü – Boztepe Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Sakin Şehir Turizm Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Ünye Turizm Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Olgunlaşma Enstitüsü, Mesleki Eğitim Merkezi, Halk Eğitim Merkezi - Müze Müdürlüğü - Ordu Büyükşehir Belediyesi Tarım Şube Müdürlüğü - ORTUR Temsilcisi - Kadın Kooperatifleri - Lokantacılar Odası - Turizm İşletme Belgeli Yiyecek İçecek İşletmeleri - Aşçılar ve Pastacılar Derneği - El Sanatları Ustaları

10.10.2025_Turizm Çalıştayı_OTSO_5.Gün_1.JPG

10.10.2025_Turizm Çalıştayı_OTSO_5.Gün_2.JPG

10.10.2025_Turizm Çalıştayı_OTSO_5.Gün_3.JPG

10.10.2025_Turizm Çalıştayı_OTSO_5.Gün_4.JPG

10.10.2025_Turizm Çalıştayı_OTSO_5.Gün_5.JPG

10.10.2025_Turizm Çalıştayı_OTSO_5.Gün_6.JPG