Ordu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

ORDU TURİZM ÇALIŞTAYI BAŞLADI (06.10.2025)

1. Gün: 06 Ekim 2025 Pazartesi Konu: Turizm Pazarlaması

Ordu Turizm Çalıştayı ‘’Turizm Pazarlaması’’ temasıyla, İl Kültür ve Turizm Müdürümüz Sn. Uğur TOPARLAK’ın başkanlığında, Tokat İl Kültür ve Turizm Müdürü Sn. Abdi DÖLEK’in katılımlarıyla, ODÜ Turizm Fakültesi Dr.Öğr. Üyesi Faruk YÜKSEL’in Moderatörlüğü’nde, kurum ve sektör temsilcilerinin katılımlarıyla Ordu Ticaret ve Sanayi Odası toplantı salonunda mevcut durum analizi yapılarak başlandı.

Birinci gün Turizm Pazarlaması temasıyla başlanılan çalıştay’da incelenecek konular başlıklar halinde tartışıldı.

Turizm Pazarlaması Konu başlıkları şunlardır;

• Mevcut Durum Analizi

- Ordu’nun güncel turizm istatistikleri (yerli-yabancı ziyaretçi sayıları, konaklama kapasitesi, turizm gelirleri). - Öne çıkan turizm türleri - Güçlü ve zayıf yönlerin belirlenmesi - Rekabet analizi

• Potansiyel Turizm Alanları ve Ürün Çeşitlendirme - Yayla turizminin geliştirilmesi - Kış turizmi ve kayak destinasyonu potansiyeli - Kültürel miras ve gastronomi turizmi - İnanç turizmi - Ekoturizm ve sürdürülebilir turizm - Macera ve spor turizmi - Kıyı, yat ve kruvaziyer turizmi potansiyeli - Sağlık Turizmi

• Turizm Altyapısı ve Üstyapı İhtiyaçları - Ulaşım bağlantılarının güçlendirilmesi - Konaklama tesislerinin çeşitlendirilmesi - Dijital altyapı ve bilgi noktaları - Rehberlik ve tanıtım merkezlerinin iyileştirilmesi. - Yöresel ürün ve hediyelik eşyaların geliştirilmesi ve satış noktalarının artırılması.

• Turizm Pazarlaması Stratejileri - Ordu’nun marka kimliğinin ve destinasyon imajının oluşturulması - Dijital pazarlama ve sosyal medya stratejileri - Ulusal ve uluslararası turizm fuarlarına katılım. - Hedef pazar analizi - Dizi, film, belgesel çekimleri için destinasyon olarak tanıtım - Gastronomi festivalleri, yayla şenlikleri gibi etkinliklerle marka değeri artırma

• Paydaş Katılımı - Turizmde yerel halkın rolü ve eğitimi - Yerel yönetim, özel sektör ve üniversiteler iş birliği Genç girişimciler için turizm destek programları - Kadın kooperatifleri ile yöresel ürünlerin turizmle bütünleştirilmesi

Sürdürülebilir ve Sorumlu Turizm Yaklaşımı - Doğal alanların korunması ve kontrollü kullanım - Yaylalarda yapılaşma ve çevre düzenleme politikaları - Karbon ayak izinin azaltılması, yeşil enerji uygulamaları - Yerel kültür ve değerlerin korunarak turizme entegre edilmesi

• Kısa, Orta ve Uzun Vadeli Eylem Planı - Öncelikli projelerin belirlenmesi - Yatırım teşviklerinin planlanması - Ölçülebilir başarı göstergelerinin tanımlanması

Katılımcı Kurum/Kuruluşlar: - Kültür ve Turizm Bakanlığı / Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) - Ordu Üniversitesi – Deniz Bilimleri Fakültesi - Ordu Üniversitesi – Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü - Ordu Büyükşehir Belediyesi ve İlçe Belediye Başkanlıkları temsilcileri - İl Milli Eğitim Müdürlüğü – Ordu Öğretmenevi Müdürlüğü - Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü - İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü temsilcisi - Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) temsilcisi - Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Bölge Temsilciliği - Ordu’da bulunan Ticaret ve Sanayi Odaları temsilcileri - Ordu’da bulunan Ticaret Borsası temsilcileri - Ordu-Giresun Havalimanı Müdürlüğü temsilcisi - THY Ordu Giresun Satış Müdürlüğü temsilcisi - Ordu Gazeteciler Cemiyeti temsilcisi - Seyahat Acentaları ve Tur Operatörleri temsilcileri - GASTROÇED Mutfak Sanatları - Oteller ve diğer konaklama İşletmeleri temsilcileri katıldılar.

IMG_7379.JPG

IMG_7383.JPG

IMG_7393.JPG

IMG_7400.JPG